Simulado: Analista de Tecnologia - Inglês - Reading Comprehension - DATAPREV

12 questões Inglês, Reading Comprehension, Analista de Tecnologia da Informação, DATAPREV, CESPE, Ensino Médio

Responda as 12 questões do simulado abaixo (Analista de Tecnologia - Inglês - Reading Comprehension - DATAPREV). Ao terminar a prova, clique em corrigir para ver o gabarito.

3 resolveram
69% acertos
Médio
0 gabaritaram
1 ótimo
2 bom
0 regular
0 péssimo
Dados estatísticos de usuários que resolveram este simulado.

1Questão 119639. Inglês, Reading Comprehension, Analista de Tecnologia da Informação, DATAPREV, CESPE, Ensino Médio, 2006

Texto associado.
Imagem 007.jpg
Based on the text above, judge the following items
We can often afford to have a ten person-year effort or one person working for ten years when developing a software project.

2Questão 119914. Inglês, Reading Comprehension, Analista de Tecnologia da Informação, DATAPREV, CESPE, Ensino Médio, 2006

Texto associado.
Imagem 005.jpg
Based on the text above, judge the following items.
Sarah Gordon’s research main focus was on stereotypes.

3Questão 120082. Inglês, Reading Comprehension, Analista de Tecnologia da Informação, DATAPREV, CESPE, Ensino Médio, 2006

Texto associado.
Imagem 006.jpg
From the text above, it can be concluded that
the project plan and the software statement of scope are product-specific risks.

4Questão 120129. Inglês, Reading Comprehension, Analista de Tecnologia da Informação, DATAPREV, CESPE, Ensino Médio, 2006

Texto associado.
Imagem 006.jpg
From the text above, it can be concluded that
systematic identification helps to avoid foreseen risks.

5Questão 120513. Inglês, Reading Comprehension, Analista de Tecnologia da Informação, DATAPREV, CESPE, Ensino Médio, 2006

Texto associado.
Imagem 007.jpg
Based on the text above, judge the following items
To update a software project is just a matter of hiring more people.

6Questão 120739. Inglês, Reading Comprehension, Analista de Tecnologia da Informação, DATAPREV, CESPE, Ensino Médio, 2006

Texto associado.
Imagem 006.jpg
From the text above, it can be concluded that
the identification of risks is a hazardous attempt to prevent menaces to the project plan.

7Questão 120806. Inglês, Reading Comprehension, Analista de Tecnologia da Informação, DATAPREV, CESPE, Ensino Médio, 2006

Texto associado.
Imagem 006.jpg
From the text above, it can be concluded that
generic risks and product-specific risks both refer to software projects.

8Questão 120829. Inglês, Reading Comprehension, Analista de Tecnologia da Informação, DATAPREV, CESPE, Ensino Médio, 2006

Texto associado.
Imagem 007.jpg
Based on the text above, judge the following items
A lot of project managers tend to believe in the same myth.

9Questão 121194. Inglês, Reading Comprehension, Analista de Tecnologia da Informação, DATAPREV, CESPE, Ensino Médio, 2006

Texto associado.
Imagem 005.jpg
Based on the text above, judge the following items.
Sarah Gordon has been studying virus writers’ behavior for more than a decade.

10Questão 121416. Inglês, Reading Comprehension, Analista de Tecnologia da Informação, DATAPREV, CESPE, Ensino Médio, 2006

Texto associado.
Imagem 005.jpg
Based on the text above, judge the following items.
Research confirms common belief: most hackers are teenage boys.

11Questão 121629. Inglês, Reading Comprehension, Analista de Tecnologia da Informação, DATAPREV, CESPE, Ensino Médio, 2006

Texto associado.
Imagem 007.jpg
Based on the text above, judge the following items
Small software projects usually require just one person to perform different tasks.

12Questão 121892. Inglês, Reading Comprehension, Analista de Tecnologia da Informação, DATAPREV, CESPE, Ensino Médio, 2006

Texto associado.
Imagem 006.jpg
From the text above, it can be concluded that
the project manager is in charge of controlling and forestalling risks.